Chat with us,powered by LiveChat

Radio samochodowe – najlepszy przyjaciel kierowcy

historia radia

XXI wiek jest wiekiem Internetu

Wiele osób wieszczy szybki upadek tak zwanych ,,starych mediów’’ czyli radia i telewizji. Prawdą jest, że ilość ich użytkowników z roku na rok spada. Jednak jest rzecz, która pozostaje niezmienna – (prawie) wszyscy słuchamy radia w samochodzie.

Historia radia

Radio liczy sobie prawie 150 lat, co czyni go drugim (po prasie) najstarszym medium. Odegrało znaczącą rolę w historii ludzkości, choć nie zawsze było bohaterem pozytywnym – przyczyniło się między innymi do sukcesu totalitarnych systemów. Miało całkowicie wyprzeć prasę, dlatego początkowo zakazane było przekazywanie przez nie ważnych informacji przed wieczorem, aby ludzie nadal kupowali gazety. Później, kiedy pojawiła się telewizja, a po niej Internet, mówiono z kolei o rychłym upadku radia – jednak on nie nastąpił i nic nie wskazuje na to, żeby miał nastąpić – w 2018 roku radia słuchało codziennie aż 72,7 % Polaków, a na rynku radiowym istniało 297 rozgłośni.

Radio jako medium

Co spowodowało, że radio przetrwało mimo pojawienia się teoretycznie bardziej angażujących mediów,jak Internet i telewizja? Zapewne specyfika tego medium. Radio jest bliżej człowieka, niż jakikolwiek inny środek przekazu. Towarzyszy mu przez cały dzień – w drodze do pracy, w pracy, w domu, w trakcie przygotowywania posiłków. Nie wymaga pełnego skupienia, może więc być słuchane w trakcie wykonywania innych czynności. Pobudza wyobraźnię i tworzy intymną więź z słuchaczem. Nie bez przyczyny reklama radiowa uchodzi za jedną z najskuteczniejszych – czas upływający od usłyszenia o produkcie do zakupu jest tutaj najkrótszy. Jest też często ostatnim medium, z którym potencjalny nabywca ma przed zakupem, jest więc otwarty na komunikaty reklamowe.

 

Nasze bestsellery

-42%
Nowość
Brak w magazynie
599,99  349,99 
-21%
Nowość
Nowość
Nowość
-21%
-25%
1200,00  899,99 
Nowość

Samochód i radio – połączenie idealne

Niewątpliwie miejscem, gdzie najwięcej osób ma kontakt z radiem, jest samochód. Ze wszystkich mediów to właśnie radio najlepiej sprawdza się w aucie – nie angażuje wzroku i nie wymaga skomplikowanej obsługi, a jednocześnie zapewnia kierowcy rozrywkę podczas jazdy. Często pojawiają się w nim informacje drogowe – o wypadkach, korkach lub objazdach. Istnieją również specjalne radia dla kierowców, które podają wyłącznie tego typu informacje. Słuchanie radia pomaga w długich trasach, szczególnie nocnych – skupienie się na słuchaniu chroni przed zaśnięciem. Poranne i popołudniowe serwisy informacyjne są często głównym źródłem informacji o świecie dla osób nie mających czasu na czytanie gazet czy oglądanie telewizji. Radio jest medium, z którym często jako pierwszym mamy do czynienia w ciągu dnia, więc to z niego zwykle dowiadujemy się o najważniejszych wydarzeniach. Często jest też źródłem wiedzy o najnowszych trendach muzycznych.

Jakie radio wybrać do auta?

Wiele, szczególnie starszych samochodów, posiada najprostsze odbiorniki radiowe. Jeśli jednak spędzamy w trasie dużo czasu, warto zainwestować w radio, które da nam więcej możliwości niż tylko słuchanie ulubionej rozgłośni. Firma Vordon oferuje nowoczesne radia z systemem android z dotykowym wyświetlaczem. Odbiorniki te łączą w sobie wiele funkcji – mogą zastąpić GPS, można za ich pośrednictwem słuchać muzyki z YouTube lub innych serwisów a także oglądać filmy na Netflixie. Umożliwiają również przeprowadzanie diagnostyki systemów sterowania samochodem i wyświetlanie obrazu z kamery cofania. To wielofunkcyjne urządzenia, które zapewniają nieograniczoną rozrywkę zarówno kierowcy, jak i pasażerom.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *